آیا آمازون روی یک برنامه پیام رسان جدید به نام Anytime کار می کند!؟

زهرا میرزا | بلاگ آتی لینک | 368

امروزه اپلیکیشن های پیام رسان یکی از محبوب ترین راه های ارتباط مصرف کنندگان، نه تنها با یکدیگر، بلکه به طور فزاینده‌ای، با مشاغل و خدمات هستند. اکنون نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد می توانیم شاهد ورود پیام رسان بزرگ دیگری به عرصه پیام رسانی، در کنار سرویس های تثبیت شده تر واتس اپ، اسنپ چت، وی چت و موارد دیگر، باشیم.

آیا آمازون روی یک برنامه پیام رسان جدید به نام Anytime کار می کند!؟

آمازون شرکتی است که به سرعت در حال تبدیل شدن به بزرگترین برندها در جهان است. آن ها در حال حاضر دارای یک بازار آنلاین، یک سرویس پخش موسیقی، یک سرویس پخش ویدئو و خدمات تحویل فوق العاده سریع هستند.

به نظر می رسد آمازون در حال ارائه خدمات جدیدی به نام Anytime در بازار است، یک برنامه پیام رسان با امکانات کامل و مستقل برای گوشی های هوشمند، تبلت ها، رایانه های شخصی و ساعت های هوشمند که به افراد اجازه می دهد با متن و ویدیو چت کنند، عکس های سرگرم کننده با فیلتر برای یکدیگر ارسال کنند، بازی کنند و با سایر خدمات آمازون مانند درخواست موسیقی و سفارش غذا (و سایر خریدها) و با مشاغل تعامل داشته باشند. همچنین با وجود اینکه هر برنامه پیام رسانی مشکلات امنیتی را به همراه خواهد داشت، اما کاربران میتوانند امنیت ممتازی را از این برنامه دریافت کنند.

طبق گزارش AFTV News، این شرکت یک نظرسنجی برای دریافت بازخورد در مورد برنامه جدید اجرا کرده است، که تصاویری را منتشر کرده است که جزئیات نام Anytime و برخی از ویژگی ها را توسط کاربری که ادعا می کند این نظرسنجی را دریافت کرده است ارائه می دهد.

توضیحات در نظرسنجی اشاره می‌کند که این برنامه همچنین به افراد امکان می‌دهد بدون نیاز به دانستن شماره تلفن (یک رابط مشترک در بین سایر برنامه‌های پیام‌رسان مانند واتس‌اپ یا وایبر) به یکدیگر متصل شوند. این توضیحات اینگونه به این قابلیت اشاره می کند: "فقط با استفاده از نام همه دوستان خود، و بدون نیاز به شماره تلفن به آن ها دسترسی پیدا کنید." اگر چه هنوز مشخص نیست که این ویژگی واقعاً چگونه کار می کند، اما به احتمال زیاد، Anytime با رسانه های اجتماعی و پلت فرم های پیام رسانی موجود ادغام می شود تا کارها را آسان تر کند. ما هنوز نمی دانیم که Anytime چه زمانی راه اندازی می شود، اما گفته می شود که می تواند هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه کار کند و برای کاربران اندروید و iOS در دسترس خواهد بود.

کاربران همچنین قادر خواهند بود:

  • فیلترهای اینستاگرام را روی عکس ها و ویدیوهای خود اعمال کنند.
  • برای سایر کاربران از @mention استفاده کنند.
  • از GIF و استیکر نیز میتوانند استفاده کنند.

علاوه بر این، کاربران نیازی به ایجاد پروفایل ندارند، بنابراین هیچ مشکلی در حفظ حریم خصوصی وجود نخواهد داشت. کاربران همچنین می‌توانند پیام‌های خود را رمزگذاری کنند تا به داده‌های حساس از خارج دسترسی نداشته باشند.

یکی از مواردی که باید به آن اشاره ویژه شود این است که یکی از صفحات نظرسنجی که توسط AFTV به اشتراک گذاشته شده است همچنین دارای یک اشتباه تایپی در بخشی است که حریم خصوصی برنامه را توصیف می کند: "چت ها را خصوصی نگه دارید و پیام های مهم را رمذگذاری کنید." این می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یا یک نظرسنجی واقعی از آمازون نیست، یا کسی در تیم تحقیقات بازار آمازون موفق به انجام بررسی املا نمی‌شود. این اولین اشتباه تایپی آمازون نخواهد بود.

ما با آمازون تماس گرفتیم تا در مورد همه اینها بپرسیم. این شرکت این سوال را دریافت، اما پاسخی ارائه نکرده است. در این بین، ما جست و جویی کرده ایم ولی تاکنون هیچ سرنخی در اینترنت پیدا نکرده ایم که به وجود Anytime اشاره کند.

با این حال، راه اندازی یک برنامه پیام رسانی برای مصرف کنندگان توسط آمازون چندان دور از ذهن نیست. دلایل متعددی دراین باره وجود دارد:

برنامه های پیام رسان در راس موارد استفاده از تلفن همراه قرار دارند. به عنوان مثال، طبق گفته فلوئنت، در ایالات متحده، 34 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی، پیام رسان را به عنوان محبوب ترین ویژگی تلفن هوشمند انتخاب کردند. اپلیکیشن Anytime آمازون می تواند با نگه داشتن کاربران در پلت فرم آمازون، تعامل را افزایش داده و تسهیل کند.

از طرفی، به این نکته باید اشاره کرد که آمازون قبلاً خدمات پیام رسانی را هم برای شرکت ها و هم برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است.

در بخش سازمانی، بخش AWS شرکت در اوایل سال جاری یک سرویس ارتباطی به نام Chime منتشر کرد که شامل ویژگی‌های پیام‌رسان و ویدئو کنفرانس است. این برنامه تا حدی با استفاده از فناوریی ساخته شده است که آمازون از طریق کسب استعدادها و فناوری از چند استارتاپ مختلف، از جمله برنامه کنفرانس ویدیویی Biba و سرویس بهره‌وری جلسات Do، به دست آورده است.

جالب اینجاست که در آن زمان نیز به شواهدی مبنی بر خرید Biba که کشف کرده بودیم نیز اشاره کردیم. این شرکت به راحتی می‌توانست از این فناوری برای خدمات سازمانی استفاده کند (و به نظر می‌رسد که همینطور است)، اما این احتمال وجود داشت که بتواند به محصولات مصرفی نیز راه پیدا کند. همچنین،  Anytime نیز می تواند یکی از آن محصولات باشد.

همچنین این واقعیت قابل توجه است که آمازون در حال حاضر به طور محتاطانه ای شروع به دخالت در ارتباطات مصرف کننده، توسط Alexa Calling کرده است.

همانطور که اشاره کردیم زمانی که سرویس تماس و پیام رایگان در ماه می راه اندازی شد، فکر کردیم این قابل توجه است که آمازون از همان ابتدا تجربه ارتباطی را در خارج از اکوسیستم دستگاه اکو گسترش می داد: مردم همچنین می توانستند از برنامه های الکسا (در تلفن های هوشمند و سخت افزار دیگر - برای برقراری ارتباط با یکدیگر) خود استفاده کنند .

بسیار منطقی است که آمازون یک تجربه پیام رسان متمرکزتر و مستقل را به عنوان پیشرفت خود توسعه دهد.

پیشینه طولانی آمازون در این زمینه نیز قابل توجه است. برمیگردیم به سال 1998 یعنی حدود 20 سال پیش، در آن زمان آمازون استارت آپی را از بوستون به نام PlanetAll خریداری کرد که به بهترین وجه می توان آن را به عنوان یک نمونه بسیار اولیه و پیشین فیس بوک (تا قبل از شجره نامه هاروارد) توصیف کرد.

جف بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل آمازون، در آن زمان خاطرنشان کرد که PlanetAll "ابتکاری ترین استفاده از اینترنت است که من دیده ام ... این به سادگی یک پیشرفت در انجام کاری است که در آن در دسترس بودن شما مهم و اساسی است." دلیل اینکه PlanetAll بیش از 1.5 میلیون عضو دارد – و حتی سریعتر از اینترنت در حال رشد است – ساده است: ارزش فوق العاده ای برای کاربران خود ایجاد می کند. من معتقدم که PlanetAll یکی از مهمترین برنامه های آنلاین خواهد بود."

سخنان عاقلانه، با توجه به آنچه فیس بوک در دنیای امروز ما به نمایش گذاشته است. با این حال، آمازون در نهایت در سال 2000، PlanetAll را تعطیل کرد و برخی از فناوری های پیشنهادی خود را در بازار خود گنجاند.

قابل ذکر است که حق امتیازهای شبکه اجتماعی PlanetAll (و همچنین تغییر مسیر PlanetAll.net به Amazon.com) را حفظ کرده است. آنچه اکنون می بینیم می تواند یکی از اقدامات آمازون برای ورود مجدد به این فضا باشد.

در بخش کسب و کار نیز اینگونه میتوان قانع شد: به گزارش اسپکت، تقریبا نیمی از مصرف کنندگان آمریکایی می گویند که ترجیح می دهند از نوعی پیام رسان برای خدمات مشتری استفاده کنند. آمازون با راه‌اندازی یک سرویس برنامه پیام‌رسان، می‌تواند ابزار ارتباطی آسان بین کسب‌وکار با مصرف‌کننده (B2C) را برای کاربران و برندها ارائه دهد که می‌تواند ارتباط بین شرکای آمازون و مصرف‌کنندگان را تقویت کند.

نکات دیگری نیز در TC داشتیم مبنی بر اینکه استراتژی شبکه اجتماعی بزرگتری در آمازون در حال انجام است. نکته‌ای که در سال 2016 دریافت کردیم، آن را اینگونه خلاصه می‌کند: «شخصی باید درباره پلتفرم رسانه‌های اجتماعی فوق سری جدید آمازون که گفته می‌شود رقیب فیسبوک است، تحقیق کند. "این Goodreads نیست، این چیزی کاملاً متفاوت است که با آمازون ادغام می شود." (آمازون در زمانی که این نکته را دریافت کردیم هرگز به درخواست ما برای اظهار نظر پاسخ نداد.)

من در ماه مه بود که حدس زدم الکسا کالینگ می تواند به این موضوع مرتبط باشد; البته هر زمان دیگری (یا هر نام دیگری که برنامه ممکن است داشته باشد) نیز می تواند باشد.

سوابق دیگری نیز در اینجا وجود دارد که قابل ذکر است. Rakuten - که توسط برخی به عنوان "آمازون ژاپن" توصیف می شود - در سال 2014 برنامه پیام رسان خود را به نام Viber خریداری کرد. Viber اکنون در حال کار بر روی یکپارچه سازی بیشتر با سایر خدمات Rakuten، از جمله توصیه هایی برای خرید است.

سرویس‌های پیام‌رسان طی چند سال گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اند و اکنون برای کارهایی بسیار فراتر از پیام‌های متنی ساده و تماس‌های رایگان استفاده می‌شوند. فیس‌بوک و برنامه‌های خارج از منطقه آسیا مانند Line و WeChat با ویژگی‌های جدیدی مانند ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارتباط کاربران با کسب‌وکارها و دریافت اطلاعات، و راه‌های خرید اقلام، بازی‌ها و موارد دیگر منجر به این استفاده گستره شده‌اند.

ما برای راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شما به همراه پیام رسان اختصاصی یک پیشنهاد ویژه داریم
کسب و کار اینترنتی با پلتفرم فروشگاهی آتی استور
آتی استور

پلتفرم فروشگاهی آتی‌استور برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه، فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

آمازون تلفیق موفقیت آمیزی با فروش اجتماعی داشته است (هر اتفاقی که برای #AmazonCart رخ داد؟) اما با این حال، حدس ما این است که نمی‌خواهد مالکیت معاملات مشتری را که ممکن است در این پلتفرم‌ها اتفاق می‌افتد از دست بدهد. داشتن سرویس پیام‌رسان خاص خود - گسترش مکالمه‌هایی که کاربران قبلاً از طریق الکسا در Echo با آمازون انجام می‌دهند - به آن اجازه می‌دهد تجربیات یکپارچه‌تری مانند سفارش غذای گروهی و گوش دادن به موسیقی گروهی ایجاد کند. با توجه به اینکه آمازون محصولاتی مانند اکو و تبلت های Fire خود را توسعه می دهد، از همان ابتدا سعی می کند با سایر محصولات خود هم افزایی داشته باشد.

با کسب اطلاعات بیشتر، این پست را به روز خواهیم کرد. (و اگر شما نیز چیزی در مورد Anytime یا هر یک از جنبش های دیگر آمازون در شبکه های اجتماعی می دانید، با ما تماس بگیرید.)

آخرین خبر اینکه: هیچ پاسخی از طرف آمازون وجود ندارد، اما یک منبع موثق تایید می کند که این شرکت روی یک برنامه پیام رسان جدید کار می کند.

آن منبع موثق گفت: "من مدتی است که آن را به نام Anywhere داخلی شنیده ام." آمازون ممکن است [به جای آن] سعی کند از نام تجاری Fire استفاده کند. اما من فکر می کنم این اتفاق نخواهد افتاد. مسئله این است که این یک نوع گسترش کامل در شبکه اجتماعی است که خرید اجتماعی بخشی از آن است.

او همچنین اضافه کرد که ممکن است نام آن کاملاً متفاوت باشد و می‌تواند ویژگی‌های دیگری را نیز در بر گیرد: تیم‌های توییچ و الکسا آمازون اخیراً نیز در راه‌هایی برای ایجاد تجربه‌های خرید اجتماعی بیشتر که شامل چت و ویدیو می‌شود با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

در اینجا چیز دیگری وجود دارد که باید به آن فکر کرد: وقتی در مورد خرید Biba توسط آمازون نوشتم، متوجه شدم این معامله با نام "Justin Acquisition" انجام شده است و نه آمازون، و تعجب کردم که آیا این یک ارجاع طولانی مدت به آمازون است که پیام‌رسان های بیشتری می‌سازد یا که ممکن است با نفوذ از طریق پیام رسانی که قبلاً با Twitch ایجاد کرده است، کار کند. این شبکه بازی مدتی است که یک اپلیکیشن مستقل به نام Twitch Messenger ارائه کرده است.

 

ما برای حفظ و وفاداری مشتریان کسب و کار شما هم یک پیشنهاد عالی داریم
وفادارسازی مشتریان با پلتفرم باشگاه مشتریان آتی کلاب
آتی کلاب

پلتفرم باشگاه مشتریان آتی‌کلاب برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در یک محیط جذاب و کاربردی، با مشتریان فعلی خود در ارتباط باشید و نیز با طرح های انگیزشی مختلف، مشتریان جدید جذب نمایید و با قدردانی از فعالیت ها و ارتباط آن ها با کسب و کار شما، آن ها را به مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل نمایید.

 

و اما در نهایت این نکته قابل توجه است که، اگر اپلیکیشن چت آمازون به کار بیفتد، فیسبوک بیشتر در معرض خطر است. هر دو برنامه چت برای یک بازار رقابت می کنند. فیس بوک سخت کار می کند تا مسنجر را به اولین نقطه تماس بین مصرف کنندگان و مشاغل تبدیل کند. با این حال، روابط قوی آمازون با خرده فروشان، و همچنین برند مصرف کننده جا افتاده آن، آن را به یک تهدید واقعی برای فیس بوک تبدیل می کند.

اما، آمازون همچنین با رقابت سختی از سوی بازیکنان ریشه دار در بازار برنامه های چت مواجه است. بر اساس تخمین های BI Intelligence، واتس اپ و فیس بوک مسنجر متعلق به فیس بوک هر کدام 1.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارند که تقریباً 60 درصد از بازار جهانی برنامه های چت را تشکیل می دهد. برای مبارزه با این موضوع، برنامه پیام رسان آمازون احتمالاً دارای یک ویژگی ارتباطی یکپارچه خواهد بود، به این معنی که کاربران می توانند در هر شبکه اجتماعی متصل به Anytime به سایر کاربران دسترسی پیدا کنند. این به آمازون اجازه می دهد تا از موانع سنتی پذیرش در بازار برنامه های پیام رسانی عبور کند.

پس منتظر این تغییر بزرگ باشید. به زودی می توانید با دوستان خود در مورد آنچه که می خواهید برای شام بخورید چت کنید درحالیکه این شام را از یک برنامه آمازون سفارش می دهید.



اشتراک گذاری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه

برای ثبت دیدگاه، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Captcha